Plaster Caster

Demo: 

I say it many times, KISS is my favorite band and I owe getting into music to them. They will always be my number one band. If I ever want to go back to home base with music the two albums that do it are Ac/Dc's Highway To Hell and KISS' Love Gun. Where Rock 'n Roll Over best represents the music of KISS and Love Gun showcases their comic book character. It's a very fun record and "Plaster Caster" is a track I love too much for what it is. Haha, by all means the song is really stupid but it's such a good tune that it doesn't matter. It's just a song about Gene wanting a plaster cast of his dick. That's it. On the same album as "Love Gun" this is just normal.

This song was hard for me to sing, as any KISS song I've tried is. The tuning of the original is in-between half a step down and a full step down. I just went a full step down and that still was difficult. Otherwise this song is fairly straight forward.

Lyrics: 

Baby's getting anxious, the hour's getting late
The night is almost over, she can't wait
Oh, things are complicating, my love is in her hands
And there's no more waiting, she understands

The plaster's gettin' harder and my love is perfection
A token of my love for her collection, her collection

Plaster caster, grab a hold of me faster
And if you wanna see my love, just ask her

And my love is the plaster
And yeah, she's the collector
She wants me all the time to inject her

The plaster's gettin' harder and my love is perfection
A token of my love for her collection

Plaster caster, grab a hold of me faster
And if you wanna see my love, just ask her
Go on, ask her

The plaster's gettin' harder and my love is perfection
A token of my love for her collection, her collection

Plaster caster, grab a hold of me faster
And if you wanna see my love, just ask her

Plaster caster, plaster caster
She wants my love to last her
And she calls me by the name of master

Plaster caster, grab a hold of me faster
And if you wanna see my love, just ask her

Plaster caster, grab a hold of me faster
And if you wanna see my love, just ask her

Artist: 

Tags: 

Comments

dzd's picture

Always been one of my favorite KISS tunes as well, always makes me laugh Biggrin really nicely pulled off here! great recording! Yeah this is a weird vocal melody vs rhythm.......nicely done here!

....yeah collecting autographs would of just been too mundane, that ladies story is great Biggrin

coolparadiso's picture

I must admit i have heard plenty of kiss and seen them live, but i cant name many of their songs, The opening is very Kiss to my ear. Very good and professional performance, class guitar! Very nice!

billwhite51's picture

oh for the days of the plaster casters. dont run across too many girls like cynthia anymore.you do a fine job with the kiss song. i especially like your vocals.

Candle's picture

Again, wonderful production & great vocals (despite the difficulties). I quite enjoyed this. My wife is a huge Kiss fan, tho I've always been more into British Rock, but I've always respected Kiss. Great stuff Kurtis!

See You In The Shadows…

Fuzzy's picture

I gotta say, I've never been a KISS fan at all.
That said, I really like this version by you.
I think it's your vox; less slick than the original.
Great guitar work here for sure.
I wonder if Gene ever got his bits immortalized in plaster by the Casters??

sph's picture

I must confess I also have this album. Hilarious song and really good version!

Technicolor Gramophone's picture

I had to listen to this one! This is a really rocking version of a classic KISS tune. With these vocals, you're going to sing me out of the lead vocalist position in Lester's Wicked Kiss! Solo sounds awesome, as I knew it would ... you've got Ace's sound down. A treat!